POLUBIENIE PRZYTULISI

wtorek, 6 grudnia 2011

Tutorial Kwiatuszka

Tak jak obiecywałam na dziś przygotowałam mój pierwszy tutorial. Nie jest on przytulisiem ale może się przydać każdemu kto lubi dekorować różne pierdółki itp. ja użyłam go w opaskach mojej Ali :).
Kwiatek który wam dziś przedstawie bardzo mi się spodobał ( widziałam go gdzieś w necie ) i metodą prób i błędów ( trochę też zmarnowałam tkaniny.. ) doszłam do tego jak zrobić takie cudo. A chodzi o kwiat przedstawiony na opaskach poniżej
No więc zaczynamy.
Do zrobienia kwiatuszka potrzebne będą : jakaś tkanina , szpilki, igła i nitka, nożyczki,. Środek robiłam raz guzikiem powlekanym a raz wkleiłam zwinięty w rulonik kawałek tkaniny więc dodajmy również guzik jeżeli wolicie takie wykończenie albo klej do tkanin  - ( Skorzystałam z polecanego kleju " Magic" kosztuje grosze na allegro a świetnie się sprawdza przy klejeniu tkanin no i można spokojnie uprać potem w niskich temperaturach)
 Tkaninę pocięłam najpierw na paski szerokości 5 cm a potem  w poprzek tak żeby uzyskać kwadraty o wymiarze 5x5 cm  ( możecie wybrać dowolny rozmiar - pamiętać należy jednak że uzyskany kwiatuszek będzie miał mniej więcej rozmiar kwadratu czyli mój wyjdzie o średnicy około 5cm )
Ponieważ ja chcę uzyskać dwukolorowy kwiatuszek dlatego też są dwa różne kolory - na razie nie zawracajcie sobie nimi głowy - tylko na jednym pokaże jak się składa.
Na macie widnieje również kwadrat z kartki - być może będzie łatwiej widoczne na papierze co robię z tkaniną
Wszystkie kwadraty składam na pół ( w przypadku bawełny zaprasowuje sobie żelazkiem dla wygody żeby się dobrze trzymało )
Gdy już mam wszystkie tak złożone biorę każdy kolejno i wykonuje następujące czynności :
- składam kąty ostre do kąta prostego

Po złożeniu odwracam na drugą stronę całość ( to co było wierzchem do was leży teraz na macie )

- kąty proste znajdujące się po bokach mojego palca zaginam teraz do środka otrzymując coś na kształt latawca

- teraz całość składam w połowie
I prawie mamy gotowy listek. Teraz tylko odwrócić na drugą stronę i nabić na szpilkę


Wiecie już jak robi się listek więc teraz dodam jeszcze ten drugi kolor
Żeby zrobić dwukolorowe należy ułożyć na sobie gotowe trójkąty w ten sposób i odbyć całą procedurę składania wyżej opisaną

Jeśli macie już gotowy listek - przekłuwacie szpilą w ten sposób - żeby wam się nie rozpadł
no i zabieramy się do następnych płatków ... ja w swoim kwiatuszku zrobię 9 ale wszystko zależy od grubości tkaniny (jeżeli robicie dwukolorowe to na pewno będzie trzeba mniej płatków )  i preferencji osoby która to robi ( ja  na przykład wole takie ściślejsze )

Po zrobieniu już wszystkich łapiemy się za nożyczki i obcinamy nierówne końce
O tak:
Teraz płatki są już gotowe do szycia :)
Wbijamy wiec igłę na dole płatka z prawej do lewej ( albo jak kto woli na odwrót - ważne żeby zachować kolejność do wszystkich )Po przewleczeniu można wyjąć szpilkę

Jak nawleczemy już wszystkie to ściągamy mocno nitką i przeciągamy jeszcze igłę przez pierwszy płatek nawleczony żeby zamknąć koło - zawiązujemy supełek i gotowe :)
Ja dla pewności zszywam jeszcze tył który i tak potem podklejam wycinając kułeczko z tego samego materiału cozewnętrzna warstwa płatków i zaklejam dziurkę od spodu.


Wypełnieni dziurki od góry pozostawiam już wam ... można zrobić to na różne sposoby ja raz zastosowałam guzik na nóżce który sobie powlekłam a raz zwinęłam po prostu materiał w rulonik i wkleiłam do środka klejem do tkanin.

A tak kwiatuszek prezentuje się na mojej małej modelce :)

(Pierwsza opaska wyszła trochę koślawa ale druga już prawie profeska ;) )

3 komentarze:

  1. Fajnie, że zrobiłaś tutorial. Dziękuję, bo nie potrafiłam takich kwiatuszków, a są naprawdę fajne :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a teraz poprosimy autko ...albo inny mlotek dla chlopcow : )))

    OdpowiedzUsuń